muaviye – Muhalif Sözlük
kendisini şahsen tanımıyorum ama tarihi din bezirganlarının kaleminden okuyunca "büyük sahabe, ulu evliya" olarak karşımıza çıkarken ebu zerr ekolünden tarihçilere göre zalim bir diktatör olarak beliriyor. eski bir sünni olarak, ehl-i sünnetin muaviye konusundaki tutumunun hiçbir rasyonel yönü olmadığını ifade etmek zorundayım. muaviye dine aşiretçiliği, mezhepçiliği, babadan oğula saltanatı sokan kişidir. devletçidir evet ancak islam devletini arap devleti haline getirmiştir. özünde yine aşiretçi feodal mantalitesini yerleştirmiş devlet politikalarına. yine tarihte ehli sünnet vel cemaat kavramını rivayet ettirdiği uydurma hadislerle din literatürüne kazandıran da kendisidir. insanı soyundan ötürü yargılamak ne derece doğru bilemem ama, babası da ebu süfyan'dır. tabi oğlu da yezid oluyor. muaviye'nin annesi hind hamza'nın ciğerini çiğ çiğ yiyenlerden biridir. secere ortada.

tirmizi bolca yer vermiştir muaviye'li hadislere. deve hikayesi var bir de. ibrahim hacıosmanoğlu gibi de takılmış yani. öyle biri işte. ali adalet prensiplerinden taviz verip zülfikarı bir ufak dokundursaydı tarih başka akarmış da, kısmet işte. ali ile haklılık konusunda mukayesesinin söz konusu edilmesi bile ayıptır.

bugün biyolojik olarak soyu devam ediyor mu bilemem. ancak karakteri kıtalar dolaşıyor.
hayattüs sahabe adlı esere göre efendimizin tırnaklarını dahi toplayıp saklayan sahabedir.diğer konulara girmeden yazımı sonlandırıyorum.
devletçilik ve milliyetçilik yönünden adam'dır! osmanlı'yı osmanlı eden nasıl teşkilatçılık yapan orhan bey ve bu konudaki müdavimleri ise, fatih ve kanuni gibi.. islam devletini o zaman devletleştiren ve teşkilatçılığı sağlayan da odur! bu yönüyle adamdır!

dini noktada hz. ali taraftarı olsam da sövemiyorum çünkü sahabedir. bu konuda gelenekçiyim. eleştirmek başkadır sövmek ve kin beslemek başka! ve idarecilik, askerlik, fıkıh konularında hayranıyımdır!

bu arada sıffin savaşının öncesinde meselelerde hz. ali haklı diyenlerin birçoğunun en başta gelen mevzuyu bilmediklerini ve hatta her fırsatta eleştirdikleri gelenekçi ulemanın onun haklı olduğunu ekseriyetle yorumlamalarına göre şekil aldıklarını da ayrıca belirtmek istiyorum.

ve daha da ileri gideyim: bugün buradaki milliyetçi/muhafazakar/sentezci arkadaşların hepsinin o dönemde yaşasalardı şimdiki kafa ve yürek yapılarıyla, en koyu muaviyeci kesileceğini de facebookta yaptığım kişisel bir anketle de öğrenmiş bulunmaktayım.
ebu süfyan ve hind'in oğlu, yezid'in babası. aileye bak, çay demle! bu adamlar cennetin en klas yerlerinde kurulacak öyle mi? peygamber çağırdığında ''yemek yiyorum, işim var!'' resti çeken adamdır muaviye. cebeci pavyonlarından ayyaş müslüm dayıya ''peygamber seni çağırıyor'' desek, o vaziyetinde koşa koşa gider. şimdi bu muaviye dingili ayyaş müslüm dayıdan, hatta peygamberi görmemiş günahsız bir müminden üstün öyle mi? bsgçk!
kendisinden vahiy katibi diye bahsedilen ve fakat kendisi müellefetül kulûbtan olduğunda vahyin nihayet bulduğu ya da bulmak üzere olduğu unutulan kişi.. islama olan düşmanlıkları ile nam salmış, hind ile ebu süfyan'ın çocuğu.
bu konunun tartışılması bile kabul edilemez!
hadsizliğin son noktası!
durmuş hocaoğlu'nun hezayanlarıda gerçeği yansıtmıyor. hz.muaviye(r.a)'nin nasıl bir arap dahisi olduğunu çok iyi biliyoruz.

adminler bu başlığı kapatıp bu adamı banlamalılar. e-delikanlılar sizi! gelin de yüzümüze söyleyin...
ehl-i sünnetin bu hususlardaki yorumu:
(b: "ali haklıydı, muâviye haksız değildi...")
ne yorum ama.. tam bir statüko..

bal gibi de ali haklıydı... muâviye haksızdı...
Durmuş Hocaoğlu nu hatırlatan başlıktır

---------------alıntı---------------
- Sahabe tamam sahabe ama adam gerizekalı
---------------alıntı---------------
hazret'tir.eğer marmarabölgesi'nin mantığıyla gidersek; cemel vakasında hz. ali'yi mi haklı göreceğiz yoksa hz. ayşe'yi mi?teki efendimiz (s.a.s)'in damadı, amcasının oğlu, diğeri de efendimiz hanımı, annemiz.