ikinci yeni – Muhalif Sözlük
1950'li yıllarda giderek avamlaşan şiiri ait olduğu yere doğru çekip hakettiği prestiji bir nebze olsun yeniden kazandıran akımdır. yaşam biçimleri göz önüne alındığında hiç de elitist olmayan ve çoğunluğu mülkiye ekolünden gelme bir şair güruhunun başı çektiği bu akımın gayet elitist bir şiir çizgisini benimsemeleri, sürrealist ve soyut anlatımları beni her zaman cezbetmiştir.

garipçiler'e bir tepki olarak doğmuştur, (b: ikinci yeni). garip akımının kafiyesiz, kuralsız, anlam kaygısı taşımayan basitliğine, yalınlığına karşı yüzeyselden anlamsız gelecek, derinlemesine incelenmesi gereken, çoğu zaman da ağır şiirleri barındıran, sanatın estetik ve derinlikle anlam kazanacağını savunan bir akımdır.

sanat için sanat anlayışından daha çok şiir için şiir mantığı hakimdir. okuyucuyu çok önemsemezler daha çok şairler için yazarlar, daha doğrusu şiir konusunda avama değil havasa yazarlar. bu yönden de ayrıcalıklıdırlar. kendilerinden sonra bu akımın devam etmemesi ya da şairleri ile sınırlı kalması; taklitten ve taklitçilikten, ortak beğeninin basitleşmesi ve somutlaşmasından, soyut ve derin mana taşıyan dizelerin gittikçe sermaye toplumu olan opurtunist bireylere fazla gelmesinden kaynaklandığı görüşündedir, genç ikinci yenici şair atakan korkmaz.

bu akımın en önemli şairleri;

- ilhan berk
- edip cansever
- turgut uyar
- ece ayhan

ve

- üstad ismet özel
- manyağı olduğum sezai karakoç
- anahatları ile bu akıma dahil olsa da zaman zaman ayrılabilen adamım nurullah genç'tir.

1950-60 yıllarından daha çok öneminin 2000'li yıllardan sonra arttığına ve onların akımının ve kendilerinin meramının anlaşıldığına inanlardanım. bu inançlı elemanlar; benim olduğum gibi özünde marjinal bir azınlık olsa da..